top of page
תמונת הסופר/תTaga

לזמן את הבית הבא שלנו

יש ימים כאלה שאני נתקעת במחשבות על המציאות הקיימת והמציאות שאני רוצה לזמן לי ולמשפחתי.

הגבול בין לזמן לבין לפנטז הוא דק בעיניי, ולא תמיד התוצאה היא מיטבית – לפעמים מה שיוצא לי מכל התהיות והמחשבות זו רק באסה גדולה שהמציאות היא אחרת.

 

קיסוס תמיד גורם לתחושה חמימה, נכון? (התמונה מהאתר Unsplash.com)

 

פנטזיות או לזמן את העתיד?

תמיד איכשהו זה נופל על הקטע הכספי, גם אצלכם? כי הרי מה מונע בעדנו לצאת כרגע למסע? רק הבטחת ההכנסה. הידיעה שיש לנו מקור הכנסה שניתן לסמוך עליו שאינו תלוי במיקומנו הפיזי (אולי רק בחיבור לאינטרנט).

וברגע שאני חוזרת לנקודה הזאת, איכשהו דברים טיפה יותר מסתדרים. הרי היינו שם בעבר, בתקופת הקורונה. שנינו היינו עצמאיים והצלחנו לייצר הכנסות יפות בהחלט.

 

לזמן ולדמיין את הסיטואציה כאילו אני שם עכשיו (התמונה מהאתר Unsplash.com)

 

זה השלב שבו אני מרשה לעצמי קצת להתפרע, אחרי הכל זו מטרת המסע. לצאת מאזור הנוחות שלנו, אבל לשמור על איזושהי נוחות מחייה, לצאת מהבית המוכר והאהוב שלנו, ולמצוא נקודות אחרות בעולם שניתן לחקור, לטעום ולהכיר.

איפה הפנטזיה תשאלו.

אהה, בשביל זה יש את airbnb. הוספת הקטגוריות השונות, שאיתן ניתן לחקור סוגי מחייה שונים, בלי קשר למקום גיאוגרפי ספציפי, בלי הגבלת זמן – זו הנקודה שבה אני מתחילה לחלום בהקיץ ולדמיין אותנו רצים בשדות מוריקים, משתכשכים בימים רחוקים או מדליקים נרות שבת מול חלון מושלג.


יאללה, תצטרפו אליי לפנטזיה שלי!


היום יחסית אפור בחוץ, והידיעה שסערה קרה עומדת להגיע גורמת לי לפנטז על אחוזה גדולה. לא יודעת איפה, אני באמת זורמת, יש לי רק כמה הגבלות:

  1. מחיר – חייב להיות עד המחיר שאנחנו משלמים כיום על דירת ארבעה חדרים ברחובות (כ-5000 ₪).

  2. שכל המרחב יהיה שלנו. לא תמיד זה מטריד אותי, הפעם החלטתי ללכת על שקט.

  3. שההשכרה תהיה לחודש לפחות, פחות מזה גורם לי להרגיש שאנחנו סתם תיירים.

זהו. ברגע שהכנסתי את כל ההגבלות, תחת הקטגוריה "Mansions", קיבלתי 7 אופציות. נשמע קצת, נכון? כלומר מכלללללל המקומות בעולם – יצאו לך רק שבע אופציות??

בעיניי זה מושלם. אם הייתי מקבלת מעל 10 תוצאות הייתי מתחילה להתבלבל. יותר מדי בחירה זה לא בהכרח טוב! כמו תפריט מסעדה שעמוס לעייפה במיני מאכלים שלא קשורים אחד לשני. אני מעדיפה את האופציות שלי מצומצמות ומהודקות.


הנה האחוזות שקיבלתי ומה שאני חושבת עליהן, לפי דירוג:

 

במקום השביעי:

מה הקשר בין אחוזה לדירה הזו? אני מניחה שמדובר בטעות של המפרסם שכן בצרפתית "Maison" משמעותו "בית" וזה נכתב מאוד דומה לאחוזה "Mansion" באנגלית.

האחוזה היפיפייה בתמונה אינה המקום בו נמצאת אותה דירה, ורק הסתכלות מעמיקה בתגובות ובביקורות לימדה אותי שאין מדובר באחוזה כלל וכלל.

ציון הפנטזיה שלי: 1/10 (קיבל נקודה אחת על העיצוב הנקי והיפה!)

 

במקום השביעי (תיקו!):

היי גרמניה, מה קורה? שומעים רגע, וילה גדולה היא לא אחוזה. ולכם אין תירוצים של שפה! (אולי יש? אני לא מכירה כל כך את השפה).

בכל מקרה, סתם וילה, די משעממת בגרמניה. בתכלס, היא קיבלה ציון יותר גבוה רק כי יש לה יותר חדרים והיא מתאימה למשפחה (Note to Self – לשים בפעם הבאה עוד הגבלה של כמות אנשים ו/או חדרי שינה).

ציון הפנטזיה שלי: 1/10 (נקודה על הגודל, שזו לא נקודה שווה בכלל..)

 

במקום החמישי:

קודם כל, החלל ממש יפה. אמנם לא הייתי מעצבת ככה את בית חלומותיי, אבל יש משהו בפאר המוזהב הזה שגורם לך להרגיש בסרט תקופתי.

עם זאת, אין לתאר את תחושת הגזל כשנכנסים לתמונות ומגלים שמדובר בעצם בדירת גלריה בתוך אחוזה, עם מיטה זוגית בלבד ושאין בה אפילו מטבח אלא מקרר קטן וטוסטר ענק.

כמו כן, המחיר שמופיע עבור חודש, אחרי כל התשלומים השונים הוא 5500 ₪.

הציון שהתקבל הוא 4.5 כוכבים עם 3 ביקורות בלבד.

ציון הפנטזיה שלי: 3/10 (מיקום, עיצוב ואווירה).

 

במקום הרביעי:

שלום נורווגיה! מה קורה? וילה גדולה אינה אחוזה. לא יודעת מה ההגדרות שלכם.. אצלי זה לא עובר. אבל – אכן מדובר במקום שנראה קסום. הביקורת (היחידה) שיש על המקום הצביעה על כך שערב אחד, מתוך ארבעה, עבר שם מוס (אייל קורא). התמונות של הטבע נראות אמיתיות והכל ממש יפה.

חלק מהבעיה היא שהתאריכים הזולים שקיבלתי בתוצאות הם עבור חודש פברואר, ולא נראה לי שנמצא שם דבר מלבד כמויות אדירות של שלג..

המחיר המלא עבור המחייה – 5150 ₪.

ציון הפנטזיה שלי: 4/10 (הטבע באמת משגע ביופיו)

 

במקום השלישי:

קודם כל – המיקום. ואוו, איזה מיקום!

תחשבו רגע, לגור חודש בספרד, על הגבול עם צרפת, ולטייל בכל איזור הפירנאים. צמרמורת.

אבל צמרמורת באמת, שכן ממש קר שם. אפשר לראות את זה רק מלהסתכל על מבני האבן הכבדים, ההרים המושלגים והאח המבוערת.


צריך להאכיל את הסוס? (מתוך AIRBNB).


מבחינת האחוזה עצמה – ישנם שישה חדרי שינה, רובם עם מיטה זוגית, מטבח מצויד ושטח גדול בחוץ. הציון הכולל גבוה (4.75 כוכבים על כמאה חוות דעת), והמחיר נמוך! 3200 ₪ לחודש (ספטמבר).

ציון הפנטזיה שלי: 7/10 (אחרי הכל, שלג לא היה חלק מהפנטזיה!)

 

במקום השני:


אני חושבת שאשתמש במילותיה של רחל ואשאל: "ההיית, או חלמתי חלום?".

איך זה הגיוני בכלל? עבור קצת יותר מ-5000 ₪ בחודש נוכל לגור באחוזה מטריפה, עם לא פחות מ-14 חדרי שינה (!) ולמעלה מ-40 (!!) דונם (!!!) של שטח ירוק.


מי לא רוצה כזה נוף מחדר הטרקלין?


הציון פשוט מופלא – 4.93 כוכבים עם למעלה מ-200 ביקורות וחוות דעת.

אני לא סובלת אמבטיות, אבל ממש בא לי למלא את זאת ולהבעיר את האח. נראה לי שככה שוכחים מצרות, לא?

והמחיר באמת משוגע. לא הרבה יודעים שלפעמים יש הנחות פסיכיות על שהיות של חודש ומעלה (כאשר חודש נחשב ל-4 שבועות). תראו למשל את הדוגמא הזו, המחיר מתכווץ לחצי!


ציון הפנטזיה שלי: 8.5/10 (נקודה וחצי ירדו רק בגלל גודל מוגזם, וכי לא לגמרי ברור לאיזה חדרים נקבל גישה במהלך אותו חודש).

 

ובמקום הראשון:

כשהסתכלתי בתמונות תהיתי לעצמי האם שם דמיינה ג'יין אוסטן את חייה של אליזבת בנט? או ששם נוצרה ההשראה לכתיבת סדרת המופת דאונטון אבי? אני בהחלט מרגישה השראה, שמחה וחדווה כשאני מסתכלת על התמונות של המקום הזה, שבא לי לקרוא לו "בית" למשך חודש אחד לפחות.

תקרות מעוטרות זה לגמרי הסטייל שלי הערב.


תמורת 4,777 ₪ בחודש תוכלו לגור באחוזה בת 200 שנים, שלקח כעשור לשפץ אותה. האחוזה יושבת על שטח של כ-40 דונם בחלקה הצפוני של אירלנד, מרחק של כמה דקות הליכה מהים.


פסנתר כנף בחדר ההסבה.


מטבח ענק ומשופץ


האחוזה וברקע – הים.


הם נותנים כאופציה לקחת חדרים כ-Bed & Breakfast או להשכיר את כל האחוזה. הם מבקשים לכתוב להם בטרם מזמינים, והאמת שזו הסיבה היחידה שהורדתי להם נקודה – נראה שאם לוקחים את כל האחוזה המחיר שתשלמו יהיה גבוה בהרבה. ועדיין כיף לדמיין, נכון?

ציון הפנטזיה שלי: 9/10.


 

לסיכום – בפעם הבאה אני אוסיף להגבלות שלי גם את כמות האנשים שיגורו בנכס, נראה שזה משנה את המחיר במקומות מסוימים.


אני הולכת להכין לי ולילדים שוקו חם, להתכרבל מתחת לפוך ולהודות על כל מה שיש, וכל מה שעוד יגיע.

מה הפנטזיה שלכם? ומה לדעתכם צריכה להיות פנטזיית המגורים הבאה שלי ב-airbnb?

13 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

留言


bottom of page